Нещодавно, десятиліття тому, поняття «український предметний дизайн» не існувало. Як за такий короткий термін дизайн пройшов шлях від копіювання світових брендів до усвідомлення власної ідентичності та її презентації на світовій арені?
Як він поступово доповнив чи замінив маститі європейські меблі в українських інтер’єрах, які сьогодні публікують на Archdaily та Dezeen? Про це ми, команда САЛОН design shop, можемо розповісти з радістю та гордістю, оскільки просували його ще до того, як це стало трендом.
I этап
Все почалося у 1996 році, коли засновник видавничого дому Оксана Дерев’янко звернула увагу на те, що ринок меблів починає бурхливо розвиватися, а європейські бренди серйозно розглядають його як новий канал збуту. На Міланській виставці Марсель Вандерс розпочинає епатажну кар’єру з Knotted chair, а в Україні відкриваються перші прогресивні дизайн-бюро, такі як Drozdov&partners, які нещодавно наробили галасу проектом Театру на Подолі; Loft buro – гуру ресторанного дизайну Олега Волосовського; розпочинають практику Ольга Акулова, Юрій Зименко та Сергій Махно. Тоді з’являється журнал САЛОН, який стає першим і єдиним на той час серйозним журналом про предметний та інтер’єрний дизайн. Його сторінки — буквально літопис, який фіксував злети та падіння українського дизайну, що зароджувався, розкривав цінності та ділився досвідом світового.
II этап
За 15 років існування САЛОН український дизайн виріс, пройшов пубертатний період, нарешті усвідомив, що він не лише естетика, а естетичне втілення функції, і перетворився на класний продукт. Крім того, після Помаранчевої революції та український споживач був готовий зрозуміти та прийняти предметний дизайн. Тоді команда САЛОН вирішила, що настав час не просто описувати, а імплементувати його у просторі навколо. Так з’явився перший магазин українського предметного дизайну САЛОН design shop, який у 2012 році очолила донька Оксани, Марія Дерев’янко. З нами розпочинали улюблені сьогодні бренди Levantin design, BORISOV, Woo furniture, The O. Ми спостерігали, як починається перша співпраця дизайнерів та виробників та допомагали, організовуючи спільні проекти. Наприклад, Український простір, в якому архітектори разом з виробниками створювали кухні.
Було нелегко. САЛОН design shop мав стати не лише ідеологічним, а й економічно вигідним. Це виявило масу виробничих, юридичних та етичних проблем співпраці дизайнера та рітейлера. За 7 років існування команді САЛОН design shop вдалося знайти рішення та втілити ідеї, якими зараз користується ринок ритейлерів українського предметного дизайну, що виріс.
Ми йшли далі, щоб відкрити нові грані та можливості українського дизайну, що втілювали у крутих спільних проектах. Наприклад, поп-ап шоп меблів та колекцій одягу в ТЦ Gulliver разом із TOP10, магазином українського фешн дизайну Дарії Шаповалової, організатора Mercedes-Benz Kiev Fashion Days.
III этап
Ми уважно стежили за тенденціями ринку, побажаннями та можливостями покупців та звернули увагу на нішу, яку було б цікаво зайняти. Це мінімалістичні, грайливі меблі, натхненні епохою модернізму та особливою увагою до кольору та фактур. Так Марія Дерев’янко з командою в особі Валентина Лузана та Влада Толочко створили бренд KOLO furniture. Незвичайне поєднання гри обсягів та палітри кольорів, а також приємна цінова політика швидко завоювали лояльність роздрібних покупців та дизайнерів інтер’єру. Поки меблі KOLO можна купити тільки безпосередньо і в салоні design shop, але ми активно шукаємо надійних партнерів на європейському ринку.
Що тепер?
САЛОН design shop ріс, розвивався, переживав труднощі та перемоги разом із українським дизайном. Наша головна мета – далі розвивати ринок національного дизайну, який буде гідним гравцем на внутрішній та світовій арені. Це трансляція ідентичності та цінностей українських брендів меблів споживачеві. У тому числі функціональна естетика KOLO furniture. Тому що ми віримо у силу українського дизайну. А ви?